سینه‌خیز نرفتن کودک ۱۰ ماهه

پرسش و پاسخدسته بندی: Questionsسینه‌خیز نرفتن کودک ۱۰ ماهه
رامین محمدی عضو سایت 6 سال قبل

سلام وقت بخیر دخترم وارد ده ماه شده اما سینه خیز و ۴ دست و پا نمیره قد و وزنش نرمال راحت میشینه بازی میکنه دست میزنه مامان بابا میگه خیلی نگرانم توی شهر ما حتی متخصص کودکان خوب هم نیست چه برسه به کاردرمانگر کودک
سعی میکنم بزارمش رو شکم اما خیلی بدش میاد و فوری گریه میکنه حوله و بالش هم گذاشتم زیر سینه اش و این راه هایی که توی کلینیک برای بقیه مامانا گفتین رو هم امتحان کردم فایده نداشت.
یک مطلب خوندم چون به سن رسیده و ۴ دست و پا نرفته حالا باید روی ایستادنش کار کرد که بتونه راه بره نمیدونم درسته یا نه؟
تو رو خدا نگرانم کمکم کنید.

1 پاسخ
رامین محمدی عضو سایت 6 سال قبل

با سلام خدمت شما والد گرامی
متاسفانه قسمت اعظم نگرانی شما به خاطر کسب اطلاعات از اینترنت و افراد غیر متخصص است!!!
لطفا غیر از سایت‌های معتبر و افراد متخصص به حرف هیچ‌کس دیگه‌ای گوش ندید.
برای راه رفتن و ایستادن کودکتون هنوز وقت هست عجله نکیند. بهش اجازه بدید الگوهای پایه(چهاردست و پا و سینه‌خیز رفتن) رو به درستی کسب کنه( چون اگر نکنه در مراحل بعدی رشد مشکل پیدا می‌کنه) بعد برسه به ایستادن و راه رفتن.
اینکه فکر کنید کودک شما با چند بار تلاش قبول می‌کنه که در حالت دمر بمونه اشتباهه. کودک شما مدت زیادی از عمرش رو در حالت طاق باز سپری کرده و در حالت نشسته هم چون کنترلش روی محیط اطرافش بهتره پذیرش خوبی نسبت بهش داره. اما پذیرش حالت دمر یک مقدار برای کودکان سخته چون برای نفس کشیدن دچار زحمت میشن، میدان بیناییشون محدود میشه، بالا اوردن سر در حالت دمر برای کودک سخته و انرژی زیادی ازش می‌گیره.
در کل پذیرش این حالت برای کودکی با سن کودک شما سخته پس باید یک مقدار گریه کردناش رو تحمل کنید تا کم‌کم به پذیرش برسه. وقتی که دمر میزاریدش سعی کنید سرشو گرم کنید و حواسشو پرت کنید.
مطلقا از حالت دمر به دنبال گریه کردن بغلش نکیند چون همین وضعیت میشه یک اختلال رفتاری که بچه یاد میگیره برای بغل شدن باید گریه کنه و اگر چندبار از حالت دمر با گریه بغلش کنید هربار برای رسیدن به هدفش شدت گریه کردنش رو بیشتر می‌کنه.
وضعیت دمر فواید زیادی برای کودکتون داره. اگر سینه خیز یا چهار دست و پا نره بعدا در رشد مهارت‌های غلبه طرفی(راست دست یا چپ دست شدن) و الگوی راه رفتن احتمالا دچار مشکل بشه.
از بین دو حالت چهاردست و پا رفتن و سینه خیز باید یکیشو بره و پیش زمینه هر دو حالت اینه که کودکتون قبلش بتونه حالت دمر رو به خودش بگیره تا از دمر بتونه سینه‌خیز یا چهاردست و پا رو شروع کنه.
لطفا حتی اگر شده برید یک شهردیگه کودکتون رو به یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودک یا یک کاردرمانگر جسمی کودکان نشون بدید تا ویزیتش کنن.
سوال دیگه‌ای هست در خدمتتونم.
با احترام