گردن نگرفتن کودک دو ساله و استفاده از کرست

پرسش و پاسخدسته بندی: تاخیر رشدیگردن نگرفتن کودک دو ساله و استفاده از کرست
رامین محمدی عضو سایت 6 سال قبل

گردن نگرفتن کودک دو ساله و استفاده از کرست( نگهدارنده گردن)  

سلام وقت بخیر
من پسر ۲سال و چهار ماه دارم که هنوز گردن نگرفته و نمیتواند بنشیند ‌متعاقبا سینه خیز و چهاردست و پا برود، از ۵ ماهگی کاردرمانی را شروع کرده و در منزل ۱یا ۲ بار تمرین هارا انجام می‌دهد اما تاکنون تغییر زیادی نکرده است و نورولوژیست هم تاخیر رشد فراگیر تشخیص داده است، با توجه به کند بودن پیشرفت وی آیا کرست گردن می‌تواند در گردن گرفتن موثر واقع شود ؟ من برای تسریع پیشرفت کودکم چه کاری می‌توانم انجام دهم

1 پاسخ
رامین محمدی عضو سایت 6 سال قبل

با سلام خدمت شما والد گرامی
اصولا کودکان نهایتا تا سن پنج ماهگی باید کنترل گردن در تمام وضعیت‌ها را به دست بیاورند.
همونطور که فرمودید آسیب کودک شما بسیار فراگیر بوده که تا بحال موفق به کسب کنترل گردن نشده. از طرفی چون سن کودک بالا رفته احتمال زیاد از نظر شناختی رشد کرده و تمایل به قرار گرفتن در حالت نشسته برای اسکن کردن محیط اطرافش داره تا حس کنجکاویش رو برآورده کنه.
در کودکانی که رشد حرکتی عقب‌تر از رشد شناختی و ذهنی هست عامل انگیزه و کانال‌های باز ارتباطی بسیار در بهبود کنترل کودک تاثیر دارن.
کانالهای باز یعنی وسایل بازی، افراد، محیط‌ها و … که کودک همیشه با اونها انگیزه‌اش برای همکاری با تیم درمان و شما بالا میره این موارد رو شناسایی کنید و ازشون به صورت جدی استفاده کنید تا در جلسات درمان بتونید بیشترین بهره رو ببرید و به رشد حرکتی و کنترل گردن کودک کمک کنید.
در مورد قسمت دوم سوالتون باید عرض کنم به هیچ عنوان استفاده از کرست یا هر نوع نگهدارنده گردنی رو توصیه نمی‌کنم چون همون میزان عضلات و بهتر بگم قدرت عضلانی که بچه داره رو هم ازش می‌گیرید و باعث ضعف شدید عضلانی در ناحیه گردن و سر میشه.
اگر سوال دیگه‌ای هست در خدمتتون هستم.

در ضمن بنده تمام تجربیاتم رو برای خانواده‌هایی مثل شما در قالب یک محتوای ارزشمند و ارزان به اسم کتاب کودک توانمند من جمع‌آوری کردم که از طریق همین سایت می‌تونید کتاب رو تهیه کنید و خودتون و فرزندتون رو کمتر در معرض آزمون و خطا قرار بدید و انشاالله موجب پیشرفت فرزندتون بشید.

اگر دوست داشتید کتاب رو تهیه کنید روی لینک زیر کلیک کنید:

می‌خواهم در مورد کتاب کودک توانمند من بیشتر بدانم

با احترام 
محمدی