تمرینات تعادلی در کودک با راه رفتن روی پنجه

کاردرمانی در راه رفتن روی پنجه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تمرینات تعادلی در کودک با راه رفتن روی پنجه و سفتی ساق پا و افتادن‌های مکرر در جلسات کار درمانی جسمی

آقا کسری حدود سه ماه میشه که از خدمات ما استفاده می‌کنه.

شکایت اولیه خانواده افتادن‌های مکرر کودک و همچنین چرخاندن پا به سمت داخل در حین راه رفتن و گاهی رفتن روی پنجه بود.

بعد از بررسی مشخص شد که کودک علاوه بر سفتی ساق پا در مهارت‌های تعادلی هم ضعف دارد. با این اوصاف برنامه ما کنترل سفتی، تصحیح الگوی راه رفتن و بهبود مهار‌ت‌های تعادلی انتخاب شد.
بعد از حدود بیست جلسه بهبود قابل توجهی در مهارت‌های راه رفتن و همچنین تعادل استاتیک و داینامیکش مشاهده شد؛ یعنی کودک افتادن‌هاش کمتر شد و الگوی راه رفتنش هم بهتر شده.

این فیلم مربوط به آخرین جلسه‌ای است( جلسه بیستم) که پزشکش تجویز کرده بود. بعد از پایان جلسات ما به پزشک گزارش میدیم و ایشون تشخیص میدن که پروسه کاردرمانی ادامه پیدا کنه یا خیر. البته در اکثر مواقع همکاران کاردرمانی در مورد ادامه و یا اتمام پروسه نظراتشون رو برای پزشک می‌فرستن.

نقطه قابل توجه در روند بهبودی

نکته مهمی که دوست داشتم بهش اشاره کنم این بود که توانبخشی یک فرآیند زمان‌بره و نیاز به صبر و همکاری خانواده با تیم درمان داره.

خانواده کسری همکاری خوبی رو با ما داشتن و موارد درمانی و تمریناتی که برای منزل بهشون می‌گفتیم رو به درستی اجرا می‌کردن.

از سوی دیگه به محض اینکه کتاب کودک توانمند من چاپ شد ما این کتاب رو به صورت رایگان در اختیار این خانواده قرار دادیم و با سرعت خوبی کتاب رو مادر کسری مطالعه کرد و نکات اون رو اجرا کرد و نقش مهمی در سرعت بخشیدن به پروسه توانبخشی کسری داشت.

نکته موجود در فیلم

اگر دوباره فیلم رو مشاهده کنید متوجه میشید که کسری در کل فیلم علی‌رغم سخت بودن تمرینات تعادلیش در حال خندیدن و حس خوبی نسبت به جلسه درمان داره.

این حس خوب رو مدیون فضای بازی‌گونه جلسه درمان و ارتباط درست درمانی بین کودک و درمانگر هستیم. البته نقش مادر کسری که اعتماد کافی رو به تیم درمان دارند رو هم نمیشه نادیده گرفت. 

در کتاب کودک توانمند من در فصل خانواده موفق در توانبخشی در مورد اهمیت تحقیقات اولیه برای انتخاب تیم درمان مناسب و اعتماد ناشی از انتخاب تیم حرفه‌ای صحبت کردم.

در پایان امیدوارم که همه خانواده‌هایی که از خدمات کاردرمانی استفاده می‌کنن یک تیم حرفه‌ای انتخاب کنن و خودشون هم با مطالعه و هوشیاری تیم رو حرفه‌ای همراهی کنن.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”آموزش‌های غیرحضوری ما، که بسیاری از مراجعانمان از آنها استفاده می‌کنند” color=”custom” style=”double” border_width=”3″ accent_color=”#109433″][recent_products per_page=”4″ columns=”4″ orderby=”date” order=”DESC”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *