راه رفتن بعد از جراحی کف پا در نوجوان فلج مغزی

کاردرمانی جسمی رباط کریم

تمرین راه رفتن بعد از جراحی کف پا در نوجوان آسیب مغزی( به جای فلج مغزی)

محمد امین با تشخیص فلج مغزی با درگیری هرچهار اندام حدود سه سالی میشه از خدمات ما استفاده می‌کنه. بدنش استعداد عجیبی در وزن‌گیری داره و همین مسئله باعث شده که وزن اضافی زیادی علی‌رغم تمام رژیم‌هایی که رعایت می‌کنه و ورزشاش داشته باشه.

از طرف دیگه درگیری پاهاش زیاده و به دلیل فلج عضلات پا و عدم قرارگیری درست استخوان‌های کف پا کنار همدیگه، کف پا دچار بدشکلی شده و این بدشکلی هر روز بدتر میشد تا اینکه با مشورتی که با جراحش کردیم، تصمیم برجراحی کف پا شد و بعد از یک جراحی سنگین و حدود دوماه قرارگرفتن پا در گچ، جلسات کاردرمانی مجدد شروع شد. چند روز اول روزهای پر استرسی برای خانواده‌اش و خودش بود چون قبل از جراحی محمد امین راه می‌رفت؛ اما بعد از اون پاهاش با تحمل وزن، درد شدیدی رو تجربه می‌کرد و تا غلبه بر ترس و رسیدن به وضعیتی که در فیلم مشاهده می‌کنید ما تلاش زیادی کردیم و خودشم مردونه کمک کرد.

می‌دونم در فیلم هنوز ایرادات زیادی به نحوه راه رفتنش وارده ولی بعد از حدود ۷۰ روز راه نرفتن و بی تحرکی این واسه ما یک نعمت بزرگه. رفته رفته سعی می‌کنیم بقیه موارد رو هم تصحیح کنیم.

راستی در زیر همین فیلم نظرتون رو بنویسید که آیا این سبک نوشتن گفتاری براتون خوشاینده یا به سبک رسمی و نوشتاری تغییرش بدم؟

نظراتتون رو زیر همین نوشته برام کامنت بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *