ایستادن کودک فلج‌ مغزی در کلینیک‌کاردرمانی رباط‌ کریم

گفتاردرمانی در پرند

ایستادن کودک فلج‌ مغزی در کلینیک کاردرمانی رباط‌ کریم

میترا خانوم که به خاطر موهای قرمزش در کلینیک ما به آنشرلی معروفِ، از محبوب‌ترین مراجعای ما و من هستش. 

میترا تشخیصش فلج مغزی از نوع خیلی شدیدِ و سه سال که از مرحله گردن گرفتن از خدمات کاردرمانی جسمی در مرکز ما استفاده می‌کنه.

مدتی هست که به خاطر سفتی شدید پاهاش نتونستیم پیشرفت محسوسی بکنیم و به همین خاطر چون در شرف کسب مهارت ایستادن مستقل هستش اما سفتی نمیزاره مجبور شدیم یک تصمیم سخت بگیریم و اون تصمیم این بود که بعد از مشورت با دو پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و فوق تخصص ارتوپدی کودکان، در طول هفته آینده پاهای میترا مورد تزریق بوتاکس قرار می‌گیره و احتمالا دو سه هفته پاشو گچ بگیرن یا اگر نگیرن بعد از حدود یک هفته مجددا جلساتش رو باید شروع کنیم. ولی بعد از تزریق بوتاکس کار بسیار سخت پیش خواهد رفت. چون بوتاکس فلجی موقتی( در حد ۸-۶ ماه) در عضلاتی که در اونها تزریق انجام میشه ایجاد میکنه ولی بعد از اون دوباره سفتی برمی‌گرده. در این مدت کوتاه باید سعی کنیم این خانوم زیبا مهارت ایستادنش به وجود بیاد و تثبیت بشه که کار خیلی سختی هستش. علاوه بر اون کودک با مختصات تعادلی جدیدی مواجه میشه که ممکنه واسش دلهره‌آور باشه و خود استرس به وجود اومده روند پیشبرد جلسات رو کند کنه.

کاردرمانی کودکان
کاردرمانی در رباط کریم

در زیر فیلم جلسات بعد از تزریق بوتاکس امیرعباس که همین بعد از عید تزریقش انجام شد رو قرار میدم که بهتر با ابعاد قضیه آشنا بشید، و مراحل کاردرمانی بعد از تزریق رو ببینید. برای دسترسی به فیلم‌ها می‌تویند برروی لینک‌های سبز رنگ زیر کلیک کنید.

تمرینات ایستادن بعد از تزریق بوتاکس

تمرینات راه رفتن بعد از تزریق بوتاکش

برای من و میترا و خانواده‌اش دعا کنید مسیر بسیار سختی رو در پیش داریم. ایشاالله رو سفید بیرون بیایم.

اگر سوال و یا مطلبی دارید خوشحال میشیم در زیر همین صفحه با ما در میون بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *